Σύμφωνα με τη νέα μόδα όλοι προσπαθούν να τουρμπίσουν το καθημερινό τους αυτοκίνητο για να πετύχουν μεγάλες ιπποδυνάμεις, πολλές μάρκες έχουν πετύχει ιπποδυνάμεις αρκετά καλές μέσα από την βελτίωση αλλά αυτές που έχουν ξεχωρίσει είναι η Honda και η Cosworth. (δε λέω η Mitsubishi και η Subaru έχουν καλά και βελτιώσιμα μοτέρ αλλά λόγω τετρακίνησης είναι δύσκολο να τα συγκρίνεις)
Το καθένα από αυτά τα μοτέρ βγάζει τη δύναμη με διαφορετικό τρόπο.
Ένα μοτέρ Honda και συγκεκριμένα τα Β16Α, Β18C έχουν μια σειρά από επεμβάσεις τις οποίες πρέπει να γίνουν για να μπορέσουν να γίνουν τούρμπο και να βγάλουν άλογα.
Ανάλογα με τα στάδια βελτίωσης οι επεμβάσεις που χρειάζεται ένα μοτέρ είναι:
Α. Στάδιο light turbo (200-240 άλογα από 1600 και 240 με 280 από 1800)
Σε στοκ μοτέρ τοποθετούνται τα παρακάτω:
1. χταπόδι που να δέχεται turbo
2. Turbo T34 ή ανάλογο μέγεθος
3. ιντερκούλερ
4. σωληνώσεις
5. σκάστρα
6. εξτέρναλ αν δεν έχει ιντερναλ η τουρμπίνα (τις περισσότερες φορές βάζουν κινέζικες που θέλουν υποχρεωτικά εξτέρναλ
7. μπεκ
8. εγκέφαλο από Civic Vti 92-95
9. πρόγραμμα
10. εξάτμιση 70-76χιλ
11. φιλτροχωάνη
12. map sensor (μπορεί λόγω πίεσης να φτάνει αλλά πολλοί προληπτικά βάζουν aftermarket)
Β. Στάδιο Turbo μέχρι 400+ άλογα
ότι φοράει το στάδιο του light turbo συν:
1. πιστόνια CP
2. μπιέλες Eagle
3. ARP για κεφαλή και μπιέλες (για να μη σκορπίσει)
4. ενισχυμένα χυτώνια για να μη διαλύσει το μπλοκ
5. block guard για να κρατάει τα χυτώνια στη θέση τους και να μη διαλύσει τίποτα κάτω από πίεση
6. αντλία walbro 255
Γ. Στάδιο Τurbo για πάνω από 500 άλογα (μέχρι επίπεδα ντραγκστερ
όλα όσα περιέχουν τα παραπάνω στάδια συν:
1. ολόκληρο μπλοκ από Darton περαστό μέσα στο "μαμά"
2. υπερκυλινδρισμό κοντά στα 1700 το 1600 και κοντά στα 1950 το 1800
3. ψυγείο αλουμινένιο
4. ψυγείο λαδιού
5. μεγαλύτερη τουρμπίνα GT30 κι άνω
6. μεγαλύτερο ιντερκούλερ
7. αντλία walbro 255HighPressure
8. εκκεντροφόρους Skunk Pro2
9. βαλβίδες ferrea
10. διπλά ελατήρια βαλβίδων
11. retainers
κι από την άλλη πλευρά έχουμε:
ένα μοτέρ YB Cosworth (Sierra Rs Cosworth) που για να βγάλει δύναμη χρειάζεται:
(θα αναφερθώ σε απλά στάδια βελτίωσης)
Α στάδιο μέχρι 300+ άλογα
1. φίλτρο ελευθέρας στο φιλτροκούτι
2. 3 μπαρ map sensor
3. πρόγραμμα στο "μαμά" εγκέφαλο
4. μπεκ μπλε
5. εξάτμιση πιο ελεύθερη (δεν είναι αναγκαία με αυτά τα άλογα)
Β. στάδιο μέχρι 400+ άλογα
1. φλάντζα WRC
2. μπουζώνια κεφαλής ARP
3. τουρμπίνα Τ35 από Escort Rs Cosworth
4. μπεκ μαύρα ή γκρι
5. αντλία βενζίνης 044
6. ιντερκούλερ από 4x4
7. φιλτροχωάνη τύπου γκρουπ Α (και το κουτί για μέχρι 400 φτάνει)
8. downpipe 76χιλ
9. ελεύθερη εξάτμιση 70-76χιλ
10. πρόγραμμα
11. αντλία λαδιού υψηλής πίεσης
12. δοχείο διαστολής
13. αναθυμιαστικό νερου
14. αναθυμιαστικό μοτέρ(λαδιού)
15. πολλαπλασιαστή γκρουπ Α
Γ. Στάδιο μέχρι 500 άλογα
ότι το στάδιο με τα 400+ άλογα συν:
1. μεγαλύτερα μαύρα μπεκ
2. intercooler Rs500
3. Turbo Garrett GT3071.82
4. πρόγραμμα
5. εκκεντροφόροι (όχι απαραίτητοι)
6. αποστάτη εισαγωγής 14χιλ
Δ. Στάδιο Turbo για πάνω από 500 άλογα
ότι το στάδιο για 500 άλογα συν:
1. εκκεντροφόροι BD16 / BD14
2. πιστόνια CP ή Cosworth (WRC κοντά)
3. μακρύτερες μπιέλες 136χιλ ατσάλινες
4. μεγαλύτερο turbo
5. εισαγωγή Hart
6. πεταλούδα 70χιλ
7. μεγαλύτερο intercooler 100χιλ
8. μεγαλύτερο ψυγείο νερού
Στο Cosworth όποιος έχει τη δυνατότητα μπορεί να βάλει εξαρτήματα μεγαλύτερου σταδίου βελτίωσης σε μικρότερο για να γεμίσει περισσότερο τη ροπή του κινητήρα του και να κερδίσει μερικούς ακόμη ίππους
Ωραία με τα στάδια βελτίωσης, η ερώτηση που θα προκύψει είναι "γιατί τα ανέφερα?"
απάντηση: είναι για να δούμε πόσα € θα πρέπει να ξοδέψουμε στο καθένα από αυτά τα αυτοκίνητα για να πετύχουμε την ανάλογη ιπποδύναμη.
ερώτηση 2: "σαν απόδοση και τα δυο αυτοκίνητα θα αποδίδουν το ίδιο?"
απάντηση: είναι ότι όχι η απόδοση δεν είναι ίδια, για να περάσει το Honda μπροστά θα πρέπει να είναι τρελλά μεγάλη η ευθεία για να καταφέρει να μαζέψει την απόσταση που θα έχει απλώσει το Sierra.
ερώτηση 3: "δεκτό, γιατί συμβαίνει αυτό?"
απάντηση: το Honda βγάζει τα άλογα κοντά στον κόφτη και με την αλλαγή της κάθε ταχύτητας χάνει παραπάνω από 100 άλογα ενώ το Sierra τα κρατάει
ερώτηση 4: "γι' αυτό το λόγο θα είναι μόνο το Sierra μπροστά?"
απάντηση: δεν είναι μόνο αυτό, είναι η μετάδοση και η όλη απόδοση του αυτοκινήτου, το Honda από κατασκευής έχει πολύ κοντές σχέσεις για να βοηθήσει την αναιμική ροπή του κάτι το οποίο δε βοηθάει αρκετά όταν το τουρμπίσεις, ενώ το Cosworth είχε φτιαχτεί με άλλη φιλοσοφία
ερώτηση 5: "από κατασκευής τα Honda είναι πιο αξιόπιστα από ένα Cosworth συμβαίνει το ίδιο και στην περίπτωση turbo?":
απάντηση: συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, χάνει εντελώς την αξιοπιστία του, γεννάει συνέχεια ζημιές και η διάρκεια ζωής του είναι αρκετά μικρή (αναφέρομαι σε όλα τα στάδια βελτίωσης), το Cosworth από την άλλη αν του κάνεις τα τακτικά του σέρβις και είναι μέχρι 400 άλογα δε παθαίνει τίποτα
ερώτηση 6: "ποιο από τα δυο αυτοκίνητα θα είναι γρηγορότερα μετά τα 200χμω?"
απάντηση: αυτό είναι κάτι το οποίο δε γνωρίζω, μπορεί να είναι και το Honda μέχρι κάποια ταχύτητα αλλά από την αστάθεια και το τρέμουλο θα είναι τόσο επικίνδυνο ώστε να ρισκάρει πολλά ο οδηγός όταν σπάει τα 250 χμω ενώ από την άλλη το Cosworth θα σου δίνει σιγουριά