Όταν πρωτοβγήκe το Ford Siera είχε σαν σκοπό να αντικαταστήσει το Ford Cortina, σαν ένα αυτοκίνητο νεοτερης σχεδίασης, με καλύτερη αεροδυναμική (κατά 20%) έχοντας τη δυνατότητα να είναι σταθερότερο, να καταναλώνει μικρότερη ποσότητα καυσίμου και να είναι πιο άνετο σαν αυτοκίνητο.
Όταν η Ford βρέθηκε να μην έχει αυτοκίνητο για να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας σκέφτηκε να μετατρέψει το Sierra σε μια έκδοση όπου θα διέλυε τον συναγωνισμό και θα κέρδιζε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.
Έτσι κι έγινε, αρχικά δημιουργήθηκε το Ford Sierra Rs Cosworth, αν εξαιρέσουμε το βασικό σασί του αυτοκινήτου τα περισσότερα εξαρτήματα ήταν διαφορετικά. Όπως:
Α. Εξωτερικά
1. Διαφορετικά φωτιστικά σώματα (εμπρός)
2. διαφορετική μάσκα
3. διαφορετικούς προφυλακτύρες μπρος/πίσω
4. πλαϊνούς μασπιέδες
5. η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή (γνωστή ως ουρά φάλαινας)
6. αεραγωγοί στο καπώ
Β. Εσωτερικά
1. Στο καντράν προστέθηκε ένα μπαρόμετρο
2. Σαλόνι Recaro
Γ. Μετάδοση
1. διαφορικό 7,5"
2. σασμάν T5
Δ. Ανάρτηση
1. Πίσω γέφυρα
2. Πίσω άκρα
3. Μπροστινά άκρα (μουαγιέ)
4. Μεγαλύτερες αντιστρεπτικές μπρος/πίσω
Ε. Φρένα
1. Τετραπίστονα αεριζόμενα
2. μονοπίστονα πίσω με συμπαγής δίσκους
Ζ. Κινητήρας
1. ΥΒΒ Cosworth 204hp
Η. Ηλεκτρικά
1. Eγκέφαλος L1 Weber Marelli
Θ. Σύστημα Ψύξης
1. ιντερκούλερ πισωκίνητο
2. ψυγείο νερού (αρκετά μεγάλο)
3. δοχείο διαστολής (με επιστροφή από τα νερά της τουρμπίνας)
Ι. Τurbo
1. Garrett T3
Ένα μικρό διάστημα μετά πρωτοεμφανίστηκε το Θρυλικό Ford Sierra Rs500 Cosworth, οι διαφορές που είχε σε σύγκριση με το απλό Ford Sierra Rs Cosworth ήταν:
1. Στην ανάρτηση και συγκεκριμένα στη πίσω γέφυρα όπου είχαν τοποθετηθεί από το εργοστάσιο δυο εξτρά υποδοχές για τα ψαλίδια
2. Στο Σύστημα ψύξης άλλαξε το intercooler με άλλο το οποίο κάλυπτε σχεδόν όλη τη μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου.
3. κινητήρας ΥΒD όπου είχε αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, ενισχυμένο μπλοκ, 8 μπεκη εισαγωγή
4. τουρμπίνα Τ4
Το 1988 εμφανίστηκα ο αντικαταστάτης του Sierra Rs Cosworth, μια βασική διαφορά που υπήρχε με το νέο μοντέλο είναι ότι το αμάξωμα ηταν 3 όγκων, τετράπορτο και χωρίς την μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Μερικές από τις βασικότερες διαφορές που είχαν τα δυο Sierra μεταξύ τους ήταν:
1. το καινούριο ήταν ευκολότερο στην οδήγηση έχοντας χάσει τη νευρική συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου
2. το κέντρο βάρους ήταν χαμηλώτερο
3. το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ήταν πιο ενισχυμένο.
Άλλες διαφορές που υπήρχαν σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι οι εξής:
1. διαφορετικά μπροστινά μουαγιέ
2. διαφορετικά μπροστινά ψαλίδια
3. εγκέφαλος L6
4. αφαιρέθηκε το μπαρόμετρο από το καντράν
5. οι αεραγωγοί στο καπώ αφαιρέθηκαν
Κατά τα άλλα όλα τα άλλα μηχανικά μέρη ήταν τα ίδια
Οι διαφορές που είχε το Ford Sapphire με το Ford Sapphire Rs Cosworth είναι οι εξής:
Α. Εξωτερικά
1. διαφορετική μάσκα
2. διαφορετικό προφυλακτύρα μπροστα
4. πλαϊνούς μασπιέδες
5. μια αρκετά διακριτική αερότομή
Β. Εσωτερικά
1. Σαλόνι Recaro
Γ. Μετάδοση
1. διαφορικό 7,5"
2. σασμάν T5
Δ. Ανάρτηση
1. Πίσω γέφυρα
2. Πίσω άκρα
3. Μπροστινά άκρα (μουαγιέ)
4. Μεγαλύτερες αντιστρεπτικές μπρος/πίσω
Ε. Φρένα
1. Τετραπίστονα αεριζόμενα
2. μονοπίστονα πίσω με συμπαγής δίσκους
Ζ. Κινητήρας
1. ΥΒΒ Cosworth 204hp
Η. Ηλεκτρικά
1. Eγκέφαλος L6 Weber Marelli
Θ. Σύστημα Ψύξης
1. ιντερκούλερ πισωκίνητο
2. ψυγείο νερού (αρκετά μεγάλο)
3. δοχείο διαστολής (με επιστροφή από τα νερά της τουρμπίνας)
Ι. Τurbo
1. Garrett T3
Στο τέλος της εξέλιξης του Sapphire Rs Cosworth εμφανίστηκε η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου Sapphire Rs Cosworth 4x4
Oι βασικές διαφορές με το πισωκίνητο εστιάζονται ως εξής:
Α. Εσωτερικό
1. Το ταμπλό είναι πλέον σε μαύρο χρώμα
2. οι μοκέτα είναι σε πιο σκούρο χρώμα με μια διαφορά στο τούνελ του σασμάν (λόγω τετρακίνησης)
3. διαφορετικό ταμπλό
4. διαφεροτικό καντράν χωρις κόκκινο στο στροφόμετρο
5. ρυθμιζόμενο τιμόνι καθ ύψος και θέση (μέσα / έξω)
6. επιλογή ηλεκτρικής ηλιοροφής
7. δερμάτινο Recaro σαλόνι και ταπετσαρίες
Β. Εξωτερικό
1. διαφορά στο σασί στα μπροστινά ράμφη για να έχει χώρο για τα ημιαξόνια
2. το τούνελ του σασμάν είναι μεγαλύτερο για να μπει η τετρακίνηση
3. προσθήκη αεραγωγών στο καπώ
4. μαυρισμένα πίσω φώτα
5. διάφανα φλασάκια μπρος
6. στις τελευταίες εκδόσεις η πίσω αεροτομή δεν είχε το μαύρο τελείωμα αλλά ήταν ολόκληρη στο χρώμα του αμαξώματος
7. τετρακίνητη γέφυρα (αλουμινένια)
Γ. Μετάδοση
1. σασμάν ΜΤ75 αντί για το πισωκίνητο Τ5
2. διαφορετική βάση σασμάν
3. μπροστινό διαφορικό και ημιαξόνια
4. διαφορετικός κεντρικό άξονας κι ένας επιπλέον για τη μπροστινή κίνηση
5. κεντρικό διαφορικό
6. διαφορικό 7" αντί για το ανθεκτικότερο 7,5" που υπάρχει στο πισωκίνητο μοντέλο
7. διαφορετική πίσω γέφυρα για να δεχτεί το διαφορικό
8. διαφορετικά λεπτότερα πίσω ημιαξώνια από το πισωκίνητο
Δ. Ανάρτηση
1. Μπροστινά άκρα (μουαγιέ) με υποδοχή για μικρότερο αμορτισέρ (από το πισωκίνητο) και υποδοχή για ημιαξόνια
2. λεπτότερα μπροστινά αμορτισέρ
3. Σκληρότερα και ψηλότερα ελατήρια μπροστά (από το πισωκίνητο)
4. Μεγαλύτερη αντιστρεπτική πίσω 18χιλ αντί για 16χιλ
5. η κρεμαριέρα πιάνει διαφορετικά πάνω στη γέφυρα
Ε. Φρένα
1. μονοπίστονα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά
2. μονοπίστονα με αεριζόμενους δίσκους πίσω
3. διαφορετική τρόμπα φρένων
4. ο κατανεμητής πέδησης είναι πλέον πάνω στο ABS
Ζ. Κινητήρας
1. ΥΒJ/YBG Cosworth 220hp
Η. Ηλεκτρικά
1. Eγκέφαλος L8 Weber Marelli με χρήση αισθητήρα 'λ' και καταλύτη και knock sensor
Θ. Σύστημα Ψύξης
1. ιντερκούλερ τετρακίνητο (φαρδύτερο από το πισωκίνητο)
2. ψυγείο νερού (αρκετά μεγάλο)
3. δοχείο διαστολής (με επιστροφή από τα νερά της τουρμπίνας)
4. διαφορετικές και περισσότερες σωληνώσεις νερού (όπως το Rs500)
5. διαφορετική αντλία νερού (όπως το Rs500)
Ι. Τurbo
1. Garrett T3
2. κοντό χταπόδι
(σύντομα και οι λεπτομέρειες στα μοτέρ)