Καλως ηρθατε στο φορουμ μας!!!Αμα δεν εισαστε μελος,νιωστε ελευθερα να γραφτειτε και να παρετε μερος και εσεις στην παρεα μας!!!
Welcome to our forum!!! Ιf you aren't a member yet,then feel free to register and join us!!!
DreamFordRS
Καλως ηρθατε στο φορουμ μας!!!Αμα δεν εισαστε μελος,νιωστε ελευθερα να γραφτειτε και να παρετε μερος και εσεις στην παρεα μας!!!
Welcome to our forum!!! Ιf you aren't a member yet,then feel free to register and join us!!!
DreamFordRS
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Και συνεχιζω για την τεχνικη ενοτητα.. Ένα από τα κύρια και πιο σημαντικά συστήματα στα οχήματα, είναι το σύστημα πέδησης, δηλαδή τα φρένα. Τα φρένα μπορεί να είναι μηχανικά, υδραυλικά, πνευματικά ή υδροπνευματικά. Μηχανικά φρένα, είναι αυτά που χρησιμοποιούνε συρματόσχοινα για να λειτουργήσουν. { Χειρόφρενο }. Υδραυλικά φρένα είναι αυτά που χρησιμοποιούν την υδραυλική πίεση για να λειτουργήσουν. { Επιβατικά οχήματα }. Πνευματικά φρένα είναι αυτά που χρησιμοποιούν την πίεση του αέρα για να λειτουργήσουν. { Φρένα σε βαρέα οχήματα – φορτηγά }.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΡΕΝΩΝ – ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ Τα υδραυλικά φρένα έχουν ως αρχή λειτουργίας, το γεγονός ότι: "Η πίεση που ασκείται σε ένα σημείο υγρού που ισορροπεί μεταδίδεται αμετάβλητη σε όλα του τα σημεία". Αρχή Pascal.
Σύμφωνα με την αρχή του Pascal, η πίεση που ασκείται σε κάθε σημείο του κυκλώματος είναι ίση (Ρ1 = Ρ2). Η F2 είναι μεγαλύτερη από την F1 επειδή η επιφάνεια Α2 είναι μεγαλύτερη από την Α1.
ΑΝΤΛΙΑ ΦΡΕΝΩΝ - ΔΙΣΚΟΙ ΦΡΕΝΩΝ – ΤΑΚΑΚΙΑ – ΔΑΓΚΑΝΑ
Επειδή η μυϊκή δύναμη του οδηγού δεν επαρκεί για το φρενάρισμα, και το σύστημα των φρένων λειτουργεί σωστά μόνο ασκώντας μεγάλη δύναμη, χρησιμοποιούμε το σερβομηχανισμό για να αυξήσουμε την δύναμη που ασκούμε στο πετάλι του φρένου. Ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί με υποπίεση και αναρροφά αέρα από την πολλαπλή εισαγωγής με ένα σωληνάκι. Γενικά όταν πατάμε φρένο σε ένα όχημα, ασκούμαι μια πίεση στο πετάλι του φρένου και «σπρώχνουμε» τα υγρά από το δοχείο των φρένων στο υπόλοιπο κύκλωμα με μια ορισμένη πίεση. Ο έλεγχος της στάθμης των υγρών που βρίσκονται μέσα στο δοχείο των φρένων, πρέπει να γίνεται τακτικά και αν παρατηρηθεί αρκετή πτώση θα πρέπει να επισκεφτούμε ένα συνεργείο. Τα υγρά των φρένων μπορεί να παρουσιάσουν μια μικρή πτώση λόγω φθοράς των φρένων και δεν χρειάζεται να ανησυχούμε. Η αντικατάσταση των υγρών φρένων, καλό είναι να γίνεται κάθε δύο χρόνια.
Για να φτάσεις το υγρό στους τροχούς, χρησιμοποιούνται ειδικές σωληνώσεις. Οι σωληνώσεις χωρίζονται σε άκαμπτες και εύκαμπτες (μαρκούτσια). Οι άκαμπτες σωληνώσεις ξεκινούν από την αντλία φρένου, συνεχίζουν κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου και στο τέλος καταλήγουν στις εύκαμπτες. Το δισκόφρενο περιστρέφεται μαζί με το τροχού του αυτοκινήτου. Όταν εμείς πιέζουμε το πετάλι του φρένου, στέλνουμε υγρό φρένων στην δαγκάνα ( στο πιστόνι της δαγκάνας ) και αυτή με τη σειρά της πιέζει τα τακάκια. Τα τακάκια πιέζονται πάνω στο δισκόφρενο και έτσι σταματά ο τροχός. Με την τριβή.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιουμε δισκόφρενα κυρίως στον εμπρός άξονα και στον πίσω τα ταμπούρα που θα δούμε παρακάτω.
ΤΑΜΠΟΥΡΑ & ΣΙΑΓΟΝΕΣ
Τα ταμπούρα στερεώνονται στον άξονα και περιστρέφονται. Όταν πατάμε φρένο, στέλνουμε υγρό στο κύλινδρο και αυτός ανοίγει τις σιαγόνες οι οποίες με τη σειρά τους «πατάνε» πάνω στα ταμπούρα και έτσι σταματάει ο τροχός. Στα πρώτα οχήματα, όλοι οι τροχοί είχαν ταμπούρα. Επίσης τα μεγάλα οχήματα του στρατού έχουν σε όλους τους τροχούς ταμπούρα. Οι επενδύσεις από τα τακάκια και από τις σιαγόνες φθείρονται λόγω τριβής και για αυτό χρειάζονται αντικατάσταση μετά από κάποια χιλιόμετρα και από τον οπτικό έλεγχο τους. Οι δίσκοι και τα ταμπούρα μπορεί να στραβώσουν και να έχουμε πρόβλημα στη συμπεριφορά του αυτοκίνητου. Όταν φρενάρουμε και το τιμόνι μας τρέμει, είναι πολύ πιθανόν να έχουμε στραβό δίσκο και να χρειαστεί να τον αντικαταστήσουμε ή να τον πάμε σε τόρνο. Η αλλαγή των φρένων και των εξαρτημάτων πρέπει να γίνεται προσεχτικά και να καθαρίσουμε καλά με γυαλόχαρτο τα ταμπούρα και το μέρος του άξονα που στηρίζεται ο δίσκος (γυαλόχαρτο). Επειδή το κύκλωμα των φρένων μετά από κάθε αλλαγή είναι πιθανόν να έχει αέρα μέσα, θα πρέπει να κάνουμε εξαέρωση και αυτή να γίνει σωστά και να μην μείνει καθόλου αέρας μέσα στο κύκλωμα, για να μην βουλιάζει το πετάλι του φρένου.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Τα δισκόφρενα είναι ελαφρότερα από τα ταμπούρα, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και επισκευάζονται πιο εύκολα από τα ταμπούρα. Η επισκευή ενός ταμπούρου, είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι σημαντική η εμπειρία του τεχνίτη. Στα ταμπούρα, αν χαλάσει ένας κύλινδρος, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε όλα τα εξαρτήματα γιατί αν μπει υγρό μέσα στο ταμπούρο δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Η σωστή διαδικασία είναι να αντικαθιστούμε και τα δύο, έστω αν χάλασε μόνο το ένα. ABS (ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ)… Όταν φρενάρουμε απότομα, υπάρχει περίπτωση να μπλοκάρουν οι τροχοί, δηλαδή να συρθούν στο έδαφος. Στην περίπτωση αυτή και κατά την διάρκεια του μπλοκαρίσματος δεν έχουμε τον έλεγχο του τιμονιού και είναι σαν να οδηγάμε πάνω σε πάγο. Το ABS χρησιμοποιείται για την αποφυγή του μπλοκαρίσματος. Δηλαδή δεν επιτρέπει την απότομη εμπλοκή των φρένων αλλά το προοδευτικό φρενάρισμα. Δηλαδή, ανοιγοκλείνει το φρένο προοδευτικά με την βοήθεια αισθητήρων. Δηλαδή με το ABS έχουμε τον έλεγχο του τιμονιού κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Παρακάτω ένα video για την λειτουργιά του ABS.