Πρόσφατα Θέματα | » Μοτέρ 18 130 ΗΡ για μετατροπή ???Παρ Μάης 22, 2015 7:59 am από MADMAXPTT » Μια πατεντα για οσους θελουν τετρακινητο το αυτοκινητο τους.Κυρ Φεβ 22, 2015 3:54 am από babis.cosie » Φαρσα ουρολογος.Δευ Οκτ 20, 2014 7:50 am από babis.cosie » Στα α......α τουΚυρ Οκτ 19, 2014 8:13 am από babis.cosie » Ξερει καποιος που μπαινουν;Κυρ Μαρ 09, 2014 12:14 am από Themistoklis» Μπουκαλα αργκονΚυρ Φεβ 23, 2014 1:43 pm από Thanasis » ΚεφαλάριΣαβ Ιαν 25, 2014 2:41 pm από Speed_King» Ενυδρείο Δευ Ιαν 13, 2014 12:44 am από StathiSport » Προσοχη που παρκαρετε και πως παρακαρετε.Κυρ Νοε 24, 2013 1:29 pm από Speed_King» ζαντολαστιχαΣαβ Νοε 02, 2013 11:48 pm από nasosrs500 » Εδεσε το αυτοκινητο στο δεντρο>χα χα χαΣαβ Οκτ 12, 2013 1:05 pm από babis.cosie » Μρτατροπη SierraΠεμ Οκτ 10, 2013 11:55 pm από Speed_King» ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΛΑ! Κυρ Σεπ 22, 2013 9:43 am από babis.cosie » πωληση scouterΠεμ Ιουλ 18, 2013 11:49 pm από dimitrakis evolution » Κατασκευες αλουμινιου κ.α πολλαΤετ Ιουλ 17, 2013 2:02 pm από Speed_King» πως να κανετε κοιλιακους.χα χαΚυρ Ιουν 30, 2013 8:49 pm από Themistoklis» Γεια την προστασια σας.χα χα χαΣαβ Μαρ 30, 2013 9:34 pm από Themistoklis» ESCORT MK 5Πεμ Μαρ 28, 2013 11:19 pm από cossisierra» Αστεια Βιντεο-Παραξενες ΙστοριεςΠεμ Μαρ 07, 2013 2:33 am από Speed_King» MLS Destinator 4800Τετ Φεβ 27, 2013 2:06 am από StathiSport |
Παρόντες χρήστες | 3 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 3 επισκέπτες
Κανένας
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 144, στις Δευ Οκτ 07, 2024 11:55 pm
|
Κορυφαίοι συγγραφείς της εβδομάδας | |
Νοέμβριος 2024 | Δευ | Τρι | Τετ | Πεμ | Παρ | Σαβ | Κυρ |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Ημερολόγιο |
|
|
| Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. | |
| | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
apoxa2 Active member
Αριθμός μηνυμάτων : 3030 Ημερομηνία εγγραφής : 27/05/2011 Ηλικία : 35 Τόπος : Θεσσαλονικη
| Θέμα: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Πεμ Μαρ 08, 2012 4:19 pm | |
| Μερικά λογάκια για τα δύο αυτά φαινόμενα που μπορούν να συμβούν κατά τη λειτουργία του κινητήρα μας, τα οποία πιστεύω ο περισσότερος κόσμος τα έχει λίγο μπερδεμένα μέσα στο μυαλό του…
Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει 4 χρόνους.
Κατά τον 1ο χρόνο οι βαλβίδες εισαγωγής είναι ανοιχτές (από το τέλος του 4ου χρόνου) και ο θάλαμος καύσης γεμίζει με φρέσκο μείγμα αέρα-βενζίνης, με πίεση σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, ή το πιστόνι με την κίνησή του προς τα κάτω ρουφάει το μείγμα σε ατμοσφαιρικά σύνολα. Στον 2ο χρόνο οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν και το πιστόνι με την κίνησή του προς τα πάνω συμπιέζει το μείγμα αέρα-βενζίνης σε ποσοστό που ορίζεται από τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα. Στον 3ο χρόνο, ο οποίος είναι και ο «παραγωγικός» χρόνος του κινητήρα μας, έχουμε ανάφλεξη και καύση του μείγματος από τον σπινθήρα που δημιουργείται στο μπουζί. Η καύση αυτή δημιουργεί αέρια των οποίων η πίεση σπρώχνει το πιστόνι προς τα κάτω. Προς το τέλος του 3ου χρόνου οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν. Στον 4ο χρόνο, η κίνηση του πιστονιού προς τα πάνω σπρώχνει τα αέρια της καύσης μέσα από τις ανοιχτές βαλβίδες εξαγωγής στην εξάτμιση, αφήνοντας έτσι καθαρό χώρο για να μπει καινούργιο φρέσκο μείγμα αέρα-βενζίνης. Οι βαλβίδες εξαγωγής κλείνουν στην αρχή του 1ου κύκλου.
Κατά την κίνηση αυτή του πιστονιού πάνω-κάτω, υπάρχουν δύο σημεία τα οποία είναι βασικά και χρησιμοποιούνται για να χρονιστούν διάφορες λειτουργίες κατά τους 4 χρόνους του κινητήρα. Είναι τα σημεία που η γραμμική ταχύτητα του πιστονιού μηδενίζεται και η κίνησή του αλλάζει κατεύθυνση α) από πάνω προς τα κάτω και είναι το Άνω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ) και β) από κάτω προς τα πάνω και είναι το Κάτω Νεκρό Σημείο (ΚΝΣ). Η κίνηση αυτή μετρείται σε μοίρες. Κάθε χρόνος είναι 180 μοίρες από το ένα νεκρό σημείο στο άλλο. Κάθε κύκλος λοιπόν είναι 720 μοίρες και είναι 2 στροφές του κινητήρα, δηλαδή δύο στροφές του στροφάλου.
Αυτό που μας ενδιαφέρει στη συζήτησή μας είναι το τέλος του 2ου και ο 3ος και παραγωγικός χρόνος του κινητήρα. Το σημαντικό σημείο εδώ είναι το εξής: Θα πρέπει το μείγμα να καεί πλήρως στην αρχή του 3ου χρόνου, και μετά το ΑΝΣ. Σε περίπτωση που το μείγμα καεί νωρίτερα, τότε η πίεση των αερίων της καύσης θα σπρώξει το πιστόνι προς τα κάτω, ενώ αυτό ανεβαίνει από το ΚΝΣ στο ΑΝΣ κατά το 2ο χρόνο, κακό αυτό, ενώ αν καεί αργότερα, χάνουμε μεγάλο ποσοστό της ενέργειας των αερίων της καύσης. Στην πραγματικότητα, θα πρέπει να έχουμε πλήρη καύση του μείγματος αέρα-βενζίνης στις 14 μοίρες μετά το ΑΝΣ, γιατί αυτή είναι η κατάλληλη θέση για να σπρώξουμε το πιστόνι με τη μέγιστη δύναμη προς τα κάτω. Αυτή η γωνία είναι λίγο μεγαλύτερη για χαμηλές στροφές, 15-17 μοίρες, και λίγο μικρότερη για υψηλές στροφές, 11-13 μοίρες. Δεύτερο σημαντικό σημείο είναι το γεγονός ότι η καύση του μείγματος αέρα-βενζίνης ΔΕΝ είναι ακαριαία. Ξεκινάει από το σπινθήρα στο μπουζί, εξαπλώνεται προς τις τρεις κατευθύνσεις και χρειάζεται κάποιος χρόνος για να ολοκληρωθεί, 1 και λιγότερο του χιλιοστού του δευτερολέπτου. Αυτό σημαίνει ότι ο σπινθήρας στο μπουζί θα πρέπει να δημιουργηθεί αρκετά νωρίτερα, ώστε να πετύχουμε πλήρη καύση στο επιθυμητό σημείο των 14 μοιρών περίπου μετά το ΑΝΣ. Γεγονός που μετρείται επίσης σε μοίρες, και είναι η λεγόμενη προπορεία ανάφλεξης, ή γωνία αβάνς.
Ας επιστρέψουμε τώρα στην αυτανάφλεξη και στην προανάφλεξη. Και οι δύο είναι καταστάσεις μη σωστής καύσης του μείγματος αέρα-βενζίνης μέσα στο θάλαμο καύσης του κινητήρα.
Αυτανάφλεξη: Είναι μία δεύτερη ανάφλεξη του μείγματος αέρα-βενζίνης ΜΕΤΑ την πρώτη ανάφλεξη μέσω του σπινθήρα στο μπουζί. Πως συμβαίνει αυτό; Ο σπινθήρας στο μπουζί ξεκινά την καύση του μείγματος. Καθώς η φλόγα κινείται προς τις τρεις κατευθύνσεις καίγοντας το μείγμα, τα αέρια της καύσης συμπιέζουν τα τμήματα του μείγματος που δεν έχει καεί ακόμη. Η θερμοκρασία τους ανεβαίνει και αυταναφλέγονται πριν προλάβει η φλόγα που ξεκίνησε από το σπινθήρα του μπουζί να φτάσει σε αυτά. Εδώ παίζει ρόλο και ο αριθμός οκτανίων της βενζίνης που χρησιμοποιούμε, περισσότερα οκτάνια, μεγαλύτερη αντοχή της βενζίνης. Η δεύτερη αυτή ανάφλεξη δημιουργεί μία στιγμιαία πολύ υψηλή πίεση στο θάλαμο καύσης του κινητήρα, και αυξάνει τη θερμοκρασία της καύσης. Η πίεση αυτή «χτυπάει» τα μέταλλα του θαλάμου και ακούγεται αυτός ο χαρακτηριστικός μεταλλικός ήχος, πυράκια. Ο ήχος αυτός έχει συγκεκριμένη συχνότητα 6400 Hz. Συνήθως οφείλεται σε μεγάλη προπορεία ανάφλεξης, ή σε κακής ποιότητας βενζίνη.
Προανάφλεξη: Είναι η ανάφλεξη του μείγματος αέρα-βενζίνης ΠΡΙΝ τη δημιουργία του σπινθήρα στο μπουζί. Πως συμβαίνει αυτό; Μετά από αρκετό χρόνο λειτουργίας του κινητήρα με αυταναφλέξεις. Η αυξημένη θερμοκρασία της καύσης με αυταναφλέξεις, συνήθως πυρώνει την ακίδα του μπουζί, ή κάποιο υπόλειμμα κάπνας που μπορεί να υπάρχει μέσα στον θάλαμο. Έτσι το μείγμα αέρα-βενζίνης αναφλέγεται πολύ πριν από τη δημιουργία σπινθήρα στο μπουζί. Το μείγμα καίγεται την ώρα που συμπιέζεται κατά τη διάρκεια του 2ου χρόνου, δημιουργώντας πάρα πολύ υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε προανάφλεξη δεν έχουμε καμία ακουστική ειδοποίηση, όπως τα πυράκια της αυτανάφλεξης.
Όπως βλέπετε, τα δύο αυτά φαινόμενα είναι εντελώς διαφορετικά, αλλά έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους, μια που η παρατεταμένη αυτανάφλεξη μπορεί να φέρει προανάφλεξη. Το σύνολο των κινητήρων μπορεί να δουλέψει για αρκετά μεγάλα διαστήματα με πυράκια. Επιπλέον υπάρχουν αισθητήρες που ανιχνεύουν τις αυταναφλέξεις (αισθητήρες knock), και όλοι οι σύγχρονοι εγκέφαλοι των αυτοκινήτων σε τέτοια περίπτωση προσπαθούν να τις εξαλείψουν μειώνοντας την προπορεία ανάφλεξης. Από την άλλη μεριά, σε περίπτωση προανάφλεξης, κανείς κινητήρας δε μπορεί να αντέξει τις αυξημένες θερμοκρασίες και πιέσεις που δημιουργούνται στους θαλάμους καύσης. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το πιστόνι καταρρέει (λιώνει). | |
| | | rs dreamscience Active member
Αριθμός μηνυμάτων : 2099 Ημερομηνία εγγραφής : 12/09/2010
| Θέμα: Απ: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Πεμ Μαρ 08, 2012 11:37 pm | |
| τα ξερουμε καλα απο πρωτο χερι τολη | |
| | | apoxa2 Active member
Αριθμός μηνυμάτων : 3030 Ημερομηνία εγγραφής : 27/05/2011 Ηλικία : 35 Τόπος : Θεσσαλονικη
| Θέμα: Απ: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Παρ Μαρ 09, 2012 12:45 am | |
| | |
| | | Themistoklis Founder
Αριθμός μηνυμάτων : 6514 Ημερομηνία εγγραφής : 01/09/2010 Ηλικία : 39 Τόπος : Θεσσαλονίκη
| Θέμα: Απ: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Παρ Μαρ 09, 2012 10:39 pm | |
| | |
| | | NoRWaY Active member
Αριθμός μηνυμάτων : 1661 Ημερομηνία εγγραφής : 14/02/2011 Ηλικία : 40 Τόπος : Θεσσαλονίκη
| Θέμα: Απ: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Κυρ Μαρ 11, 2012 2:47 am | |
| Ωραίος (+) | |
| | | Speed_King Founder
Αριθμός μηνυμάτων : 6166 Ημερομηνία εγγραφής : 02/09/2010
| Θέμα: Απ: Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. Κυρ Μαρ 11, 2012 4:06 am | |
| Mπραβο Αποστολε γεμιζε τα κενα μας με τις γνωσεις σου! | |
| | | | Αυτανάφλεξη (πυράκια) και προανάφλεξη. | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| |